5. maaliskuuta 2014

Runosuonikohjut: Prostata (Mombasa)

Juuri kun endokrinologian tentistä on selvitty, syöpätautien tentti alkaa kolkutella jo ovella. Tästä inspiroituneena runosuonikohjuja Mombasan sävelellä. Suosittelen laittamaan musiikin taustalle ja laulamaan mukana.
Huom! Runosuonikohjut edustavat luovaa taidetta, eivätkä lääketiedettä miltään osin. Kaikki hahmot ja hoidot ovat fiktiivisiä, ja mahdolliset yhtymäkohdat tosielämään ovat syntyneet sattumalta. Eturauhassyövästä löytyy tietoa Terveyskirjaston artikkelista.

Prostata

Jäi prostataan vain syöpä elämään
Ja elämään ei prostata nyt jää
Kuumankostean minä tunsin prostatan
Ja verenpaineen laskevan

Mä ensin näin vain veren siittimen
Ja porattiin pääkalloon jylisten
Duuran takaa näin metastaasin yllättäin
Sen nostit pois sä nauraen

Ja simpukan, tuon kuuloelimen
sä ojensit ja katsoit hymyillen
Koskin simpukkaa, ja sen pintaa karheaa
Se sisäkorvaa asuttaa

Niin polttaen löi höylä kasvaimeen
Ja käsissäs sä kannoit viiltoihin
Peiton alle jäin, oli veitsi sylissän
Niin lämmin kuolon makuinen.

Kun saapui yö kirurgi lannistui
ja kahdestaan vain kandit operoi
Kuuli unessaan, heräämöön hän mennessään
potilas ehkä selviää.

Jäi prostataan vain syöpä elämään
Ja enempää ei pysty leikkaamaan
Kuumankostean minä tunnen prostatan
kun potilaan mä tuseeraan

Jäi prostataan vain syöpä elämään
Mut ehkäpä, sen voisi sädettää
Kuumankosteaa en mä tunne prostataa
Nyt potilaan voin kotiuttaa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti